Dressyr Km

Som rubriken säger..
Igår var det dressyr km, jag hann inte knoppa på kvällen innan så jag och mamma fick åka ut på morgonen och göra det, ;)
När jag skulle rida fram så började jag skritta lite för sent.. (inte mkt bara 5-10 min.)
Sen när jag fick gå in på framridningen så var han lite spänd först. Det låg täcken och så i det läskiga hinder hörnet.. :o
Sen när jag tog tyglarna och börja trava så slutade han vara spänd. Allt flöt liksom bara på. Gjorde några övergångar skritt, trav, skritt, trav. Vilket hjälpte! Han blev mer aktiv där bak och kunde lättare höja framdelen lättare.. ;'D
Sen blev det galopp. Det gick ok där också.
Sen så fick han en pust paus. När jag tog tyglarna var det nästan bara att sitta, han var hur fin som helst!
"Oj, tydligen min tur"
Gick in på banan och så vart han jätte seg, så det gick inte så bra.. Fick några små missar. tex att vi var lite sen i fattningarna och han gick emot hand efter ökningarna.
Trodde att jag med tur kunde fått 55-59 % Men jag fick tydligen 63.10%.
Jag vann med typ 2 poäng. Men ibland äre det lilla som räknas! ;)
Irma, som red LA:1, fick 62.63% så igentligen var hon bättre efter som hon red svårade program, ;)
Film kommer senare, ;)

Kommentarer
Postat av: Evelina Bohlin- Satsande ponnyryttare

Grattis :D <3

2011-01-07 @ 16:09:45
URL: http://ttavlingsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0